Fastspeed til fynboerne: SEF Fiber indgår ny samarbejdsaftale

07/07, 2022

SEF Fiber har netop landet sin første nye samarbejdsaftale med tjenesteudbyderen, Fastspeed, til gavn for de fynske kunder, som har fibernet igennem SEF Fiber.

I april sidste år tog fynske SEF Fiber sammen med brancheplatformen, OpenNet, hul på en ny rejse, når SEF Fiber til efteråret åbner sit fibernet for flere udbydere. Med åbningen af nettet bliver der flere valgmuligheder til kunderne, når der skal vælges lynhurtigt internet og TV på den fiber, der allerede er etableret. Og nu har SEF Fiber – som i forvejen arbejder sammen med Stofa – indgået sin første samarbejdsaftale, siden de åbnede fibernettet op for andre potentielle tjenesteudbydere. Administrerende direktør i SEF Fiber, Claus Holm Andersen, fortæller, at netop Fastspeed, er den helt rigtige tjenesteudbyder at udvide porteføljen med:

”Vi er rigtig glade for og stolte over den nye aftale med Fastspeed, som har stærkt fokus på 1.000 Mbit, hvor kunderne virkelig kan se, hvad fibernettet er i stand til. Derudover har de fuldstændigt styr på kundetilfredsheden med den bedste score på Trustpilot og er meget synlige i markedet.”

De nye samarbejdspartnere forventer, at kunderne kan få glæde af Fastspeeds produkter inden udgangen 2022.

Fastspeed tæt på totaldækning i Danmark
Mens den nye samarbejdsaftale er en af de første for SEF Fiber, har Fastspeed igennem de seneste år indgået aftaler med flere fibernetselskaber. Det indebærer dog ikke, at Fastspeed skriver under på denne aftale med mindre glæde:

”Vi er rigtig stolte over, at vi er med helt i forreste række, når SEF Fiber vælger at udvide sit udbud af tjenesteudbydere. Det er en anerkendelse, vi sætter stor pris på,” fortæller administrerende direktør i Fastspeed, Jens Raith, og tilføjer:

”Med det nye samarbejde er Fastspeed nu repræsenteret på næsten alle fibernet i Danmark – bl.a. med hjælp fra OpenNet – og vi er dermed endnu tættere på en totaldækning i landet. Det er selvfølgelig stort, at så mange husstande i Danmark kan vælge os og vores produkter.”

To spændende rejser at være med på
Claus Holm Andersen fra SEF Fiber fortæller, at det fynske fiberselskab – som er ejet af en erhvervsdrivende fond – ser frem til at samarbejde med endnu flere tjenesteudbydere og dermed øge paletten af valgmuligheder: ”Vi er kun lige begyndt.”

OpenNets platform er bindeleddet mellem SEF Fiber og Fastspeed, og direktør i OpenNet, Henrik Møller Nielsen, fortæller afslutningsvis:

”De nye samarbejdspartnere er to forskellige steder på hver deres rejse, og for os er det fedt og meget motiverende både at være med til at kickstarte et endnu større udbud på SEF Fibers net og samtidig bidrage til, at Fastspeed nu stort set er landsdækkende.”

Om SEF Fiber A/S
SEF Fiber A/S etablerer og ejer fibernettet i og omkring Svendborg kommune samt på Langeland. SEF Fiber startede fiberudrulning i 2004 og har i dag etableret fiber til ca. 22.000 husstande og erhvervsadresser. SEF Fiber har i de seneste år haft fokus på at etablere fiber til tyndt befolkede områder med dårlig bredbåndsdækning. Fiberudrulning til disse områder etableres ofte som bredbåndspuljeprojekter med støtte fra den statslige bredbåndspulje. SEF Fiber A/S indgik i 2016 et samarbejde med SE (nu Norlys) og Stofa, som overtog salg, kundeservice, drift og fiberudrulning for SEF Fiber A/S. Alle kunder blev ligeledes overdraget til Stofa i 2016. SEF Fiber blev herefter er rent netselskab, der udlejer adgang til sin fiberinfrastruktur på engros-basis. SEF Fiber A/S ejerskabet fordeles med 75% på SEF A/S og 25% på Norlys Tele A/S.

Om Fastspeed
Fastspeed er Danmarks hurtigste bredbåndsselskab og førende på Trustpilot blandt de anerkendte teleselskaber med den bedste kundeoplevelse og service. Yderligere har Fastspeed den førende dækning i Danmark ift. at kunne levere højhastighedsbredbånd til flest danske husstande.  Fastspeed leverer bredbånd via bl.a. TDC’s coax net (kabel-tv) samt via fiberforbindelser fra TDC Net, EWII Fiber, Norlys, Nord Energi, Thy-Mors, Onefiber, Fibia, Energi Fyn, Aura og RAH Fiber. Senest er der nu indgået aftale om levering af Fastspeed via fiber fra SEF Fiber, og flere fiberaftaler er på vej.

Claus Holm Andersen, adm. direktør i SEF Fiber A/S, tlf. 2164 7426
Jens Raith, adm. direktør i Fastspeed, tlf. 5151 1246