Fastspeed på Jysk Energis fibernet

13/04, 2023

Fastspeed kommer på fibernettet i Holstebro

Fastspeed indtager nu Holstebro, hvor den hurtigt fremadstormende internet-udbyder har indgået en aftale med Jysk Energi. Det betyder, at 28.000 vestjyske husstande snart kan få Fastspeed-produkter på fibernettet.

Jysk Energi annoncerede i slutningen af 2022, at man nu går i gang med at åbne sit net for andre internetudbydere, og nu inviterer den vestjyske fibernetejer den første nye spiller ind på nettet. Fra efteråret 2023 vil husstande i Holstebro og omegn nemlig også kunne vælge produkter fra Fastspeed på deres fiberforbindelse.

- Vi har valgt at åbne nettet for at give vores andelshavere flere valgmuligheder og sikre en endnu bedre udnyttelse af vores fibernet. Jeg har glædet mig meget til at kunne præsentere den første udbyder på nettet, foruden vores mangeårige samarbejdspartner Altibox, som selvfølgelig fortsætter. Vi er i fuld gang med at ombygge vores fibernet og gøre klar til at åbne for flere udbydere, og snart kan vi med stor glæde byde Fastspeed velkommen ombord, siger Lars Naur, som er direktør i Jysk Energi.

Fastspeed er blandt de udbydere, der kan levere hurtigt internet til flest danske husstande, og nu kommer muligheden altså til endnu et område.

- Vi arbejder benhårdt på at komme ind på alle fibernet i Danmark, og vi er tæt på at være der. Vi er kendte for vores høje score på Trustpilot, vores høje hastigheder og vores stærke prissætning, så nu glæder vi os til at vise forbrugerne i Jysk Energis net, hvad fiberen kan med vores produkter, siger Jens Raith, som er direktør i Fastspeed.

Aftalen er indgået via den uafhængige brancheplatform fra OpenNet, som muliggør samarbejde mellem en lang række af landets fibernetejere og serviceudbydere.

Om Fastspeed

Fastspeed er et af Danmarks hurtigst voksende bredbåndsselskaber og førende på Trustpilot blandt de anerkendte teleselskaber, med den bedste kundeoplevelse og service. Yderligere har Fastspeed den førende dækning i Danmark ift. at kunne levere højhastighedsbredbånd til flest danske husstande. Fastspeed leverer bredbånd via bl.a. TDC’s og AFAAs coax-net (kabel-tv) samt via fiberforbindelser fra TDC Net, EWII Fiber, Norlys, Nord Energi, Thy-Mors, Onefiber, Fibia, Energi Fyn, RAH Fiber, Aura, SEF, MES – og nu snart også fra Jysk Energi.

Om Jysk Energi

Jysk Energi er en forbrugerejet energi- og fiberkoncern med hovedsæde i Holstebro og med stærke rødder i den vestjyske region. Vores forretningsområder er elforsyning, elsalg, fibernet til private og erhverv og tekniske højspændingsydelser. Det er et mål for koncernen at understøtte den grønne omstilling med løsninger indenfor vedvarende energi, samt at skabe en bedre vidensdeling og adgang til fibernet – både lokalt og globalt. I den forbindelse arbejder vi seriøst med FN’s Verdensmål, både for at styrke miljøet og lokalsamfund. Med selskabets egenkapital på ca. 1,8 mia.kr. har vi den økonomiske styrke til at gøre en forskel.

Om OpenNet

OpenNet åbner fibernettene i Danmark og driver en platform, som gør det nemmere for tjenesteudbydere og netejere at samarbejde. OpenNet har været i drift siden 2019 og dækker mere end 1 million danske adresser med fibernet. OpenNet er et selvstændigt selskab, som er ejet af en af Danmarks største energikoncerner, Norlys.