Altibox får adgang til hele Norlys’ fibernet

26/05, 2020

Norlys og Nord Energi Fibernet udvider nu deres fibersamarbejde med endnu en aftale, der giver godt 120.000 adresser i det meste af Vendsyssel og på Læsø mulighed for at vælge Boxer som deres internet- og tv-udbyder på fibernettet. Aftalen er underskrevet og forventes at træde i kraft i løbet af året.

Nord Energi Fibernet er klar med endnu en god nyhed til de mere end 120.000 husstande i Vendsyssel og på Læsø med mulighed for fiber. Som et led i at sikre et bredt udvalg af udbydere på fibernettet har det nordjyske fibernetselskab nu underskrevet endnu en aftale med energi- og telekoncernen Norlys, som ejer Stofa og Boxer.

– Behovet for hurtigt og stabilt internet vokser, og det er vigtigt for forbrugerne, at de kan vælge frit mellem flere udbydere. Derfor har vi siden 2018 indgået aftaler med en række danske internet- og tv-udbydere, blandt andre Stofa – og nu får vi også Boxer på hylderne. Dermed får vores andelshavere endnu flere valgmuligheder, som forhåbentlig kan være med til at få endnu flere over på den stabile og fremtidssikrede bredbåndsteknologi, fortæller Christian Frost Lauritsen, direktør i Nord Energi Fibernet.

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern og leverer allerede Stofa-produkter på Nord Energis fibernet. Med den nye aftale bliver udvalget udvidet med Boxer, som blandt andet er kendt for deres streaming-pakker, der giver adgang til populære streamingtjenester og tv-kanaler.

– I Norlys er vi utroligt glade for, at vi i fremtiden også kan tilbyde Boxer over fibernettet i det nordjyske. Boxer er i rivende udvikling, og har senest som de første i Danmark udviklet en tv-app, der gør det muligt for kunderne at zappe rundt mellem live-kanaler på samme måde, som man kender det fra kabel-tv og tv via tv-boks. Derudover har Boxer den højeste kundeloyalitet i branchen, så vi tror på, at vi kommer med et rigtigt stærkt produkt til nordjyderne, fastslår Sune Nabe Frederiksen, adm. direktør i Norlys Digital.

Det er OpenNet, den uafhængige brancheplatform, som blandt andet skal levere IT-platformen til samarbejdet.

– OpenNet har bygget en enkel og effektiv wholesale-platform, som fungerer som bindeleddet mellem netejere og internet- og tv-udbydere og gør samarbejder på tværs af branchen mulige. Med den nye aftale står vi klar til at bygge bro mellem Boxer og Nord Energi Fibernet via vores standardiserede og moderne platform, så forbrugerne får adgang til endnu flere udbydere fremadrettet, fortæller Henrik Møller Nielsen, som er direktør i OpenNet.

Parterne forventer, at de første Boxer-kunder vil være på Nord Energis fibernet i løbet af 2021.

Om Nord Energi Fibernet A/S
Nord Energi Fibernet A/S etablerer og ejer fibernettet i Nord Energis elforsyningsområde samt Sæby, Frederikshavn og Læsø – i alt 122.000 potentielle husstande, og startede udrulning i 2006. Nord Energi Fibernet A/S forestår driften, vedligeholdelsen og udviklingen af fibernettet, herunder udrulning, installation og service. Nord Energi Fibernet er en del af Nord Energi-koncernen med hovedsæde i Hjørring.

Om Norlys
Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Med 709.000 andelshavere, ca. 1,5 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er virksomheden Danmarks største energi- og telekoncern. Norlys ejer Stofa og Boxer og har hovedsæde i Silkeborg samt lokationer i blandt andet Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København.

Om OpenNet
OpenNet blev stiftet i 2018 af energi- og telekoncernen Norlys med henblik på at etablere en fælles uafhængig indgang til fiberselskabernes åbning af nettene. OpenNet har som mål at samle branchen i en fælles løsning og har allerede formidlet aftaler med fibernettene hos Onefiber by Globalconnect, Verdo, Nord Energi, Thy-Mors Energi, RAH og Norlys, samt med tjenesteudbydere som Altibox, Telenor, TDC/YouSee, Hiper, Boxer, Stofa, Fibia, Bolig·Net, Kviknet og Fastspeed.

For yderligere information:
 Christian Frost Lauritsen, direktør i Nord Energi Fibernet, tlf. 5154 1110